Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » Sålt!!
Kanske finns någon glad figur som är intresserad av denna pjäs?

Ett styck mycket väl fungerande 29" capcom kabb säljes.
Inga bränningar i monitorn, 2-players panel med 6 knappar och CPS2 kick harness. Knappar och spakar i mycket bra skicka. Q-sound förstärkaren fungerar ypperligt. Slänger med ett CPS2 mobo och ett Super street fighter 2 turbo med nyligen utbytt batteri också.

Kabbet står hos mina föräldrar i ängelholm i Nordvästra skåne. Bildera är inte dom bästa (Det tog mig 45 minuters telefonsupport för att få morsan att förstå hur digitalkameran fungerade;))

Bilder:
Vänstra sidan:



Högra:



Framifrån:



Det finns som ni förhoppningsvis ser en del slitage på sidorna och på panelen. Det går naturligtvis bra att besiktiga det personligen innan köp om man bor i närheten.
Kabbet står också ganska dumt till i mina föräldrar källare, köparen måste alltså bära upp den för en kort, men smal källartrappa.
Jag kommer tyvärr inte finnas till hans för att hjälpa till med bärandet eftersom jag numera har sänts till exil i Norrköping. Men två normalbyggda personer borde fixa det, annars
finns det snälla och hjälpsamma grannar:)

Jag hade tänkt mig nånstans runt 2500kr för det, men är inte omöjlig. Byten går också bra:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 12:05:45
 citera  skicka PM
Jag dreglar över den där...

Fan vad mäktigt att ha den i lägenheten tillsammans med Rockman Power Fighters eller Power Battle. *drömmer*

Problem nummer 1: Ängelholm är väldigt långt att åka för mig, så det blir en del bensinpengar.
Problem nummer 2: Min ekonomi tillåter inte, speciellt inte just nu.

:(
Avaktiverad
Inlägg 286
Skrivet: 2008-03-08 13:04:22
 citera  skicka PM
Det är en riktig höjdare om man gillar fightinspel, till och med jag som inte är något direkt fightingfan blev lite imponerad när jag spelade Street fighter på den. Blir ett ganska bra tryck med baslådan också om man kör cps2:)

Men, men du kan säkerligen hitta något kabb på en betydligt bättre geografisk position i framtiden:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 17:01:10
 citera  skicka PM
Jag har asdålig koll på hur en såndär fungerar.. går det med vilka spel som helst i den?
Funderar lite på storleken också, hur bred och djup är den? Vill verkligen ha den, men det finns bara ett ställe i lägenheten där den kan få plats, så det hänger lite på att den inte blir för stor. :)
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 17:17:25
 citera  skicka PM
Du kan spela alla arkadspel som är utvecklade för horisontell skärm efter 1987 utan problem. Vilket är en väldig massa spel...

Vissa spel kräver dock att du först kopplar in ett moderkort som du sen sätter spelet i (precis som en vanlig tv-spels konsol) Exempelvis Neo geo. Det medföljer dock ett cps2 moderkort och super street fighter 2 turbo.

Mycket bra pedagogisk skriven nybörjarguide: http://cc.arkadtorget.se/

Lite mer info: http://www.system16.com/

Måtten på den här är:
84 cm bred
98.5 cm djup
196 cm hög

Är det nåt mer du undrar så är det bara att fråga!
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 17:56:31
 citera  skicka PM
Åh, jag vill ha den såååå mycket! Jag mätte den mot stället som den skulle få plats på, och den var egentligen lite för bred. Men jag ska försöka komma på nåt sätt att kunna klämma in den ändå, jag känner ett enormt behov av den! ;D Får tänka över det lite, och gå runt med måttbandet i lägenheten..
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 18:07:37
 citera  skicka PM
Det finns alltid plats för ett kabb:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 18:17:17
 citera  skicka PM
Jo, jag är av exakt samma uppfattning! ;D Det är Koffe som är lite svårare att övertala, han säger att jag bara får köpa den om det går att passa in den på ett snyggt sätt... (funderar i smyg på om vi kan göra oss av med köksbordet...)
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 18:30:50
 citera  skicka PM
Ähhh, då är det väl bara att inreda en hel arkadhall?

Köksbord är onödiga, jag har aldrig använt mitt iaf:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 18:33:04
 citera  skicka PM
Synd att jag inte har det hos mig, annars hade jag tagit en lockbild när allt är igång med Street fighter i och förstärkaren lyser blått:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 18:41:46
 citera  skicka PM
Det vore en liten dröm att ha en arkadhall här! =D Dock är lägenheten rätt liten, med integrerat vardagsrum och kök. Jag skulle behöva ett hus, jag kanske borde ta den diskussionen med honom nu när jag ändå är igång! Har letat upp en plats i den monstruöst stora hallen nu som jag ska mäta på iaf, hoppas på framgång där. :)

Vårat köksbord har fått tjänstgöra sammanlagt tre gånger på ett halvår. Samtliga gånger var när mina föräldrar varit på besök, haha!

Åhhh... nu blir jag ju ÄNNU mer sugen på den.....
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 18:45:59
 | Senast redigerad 2008-03-08 18:47, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Äh, wtf, nånstans får den säkert plats! Jag tar den! :D
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 18:58:01
 citera  skicka PM
Sweet! Tror att du kommer bli sveriges första kvinnliga kabb-ägare:D

Adda mig på msn så kan vi ta resten där:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 19:11:14
 citera  skicka PM
Ooh vad roligt! ^___^

(och Rasmus föräldrar blir glada på köpet, hihi)

Du kan ju köra ner en ikea-bil o hämta det :D
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-03-08 19:13:18
 citera  skicka PM
Så, du är addad men inte inne på msn, ska passa på att städa undan lite här sålänge. Koffes villkor för att jag skulle få köpa den var att jag städade ur garderoben lite, så den får plats där om vi inte hittar nåt bra ställe till den. Spelgarderob! :D

Haha, det vore snyggt! Men tror jag tar en släpkärra från ikea iaf. Ska bli spännande att se hur det här går.... har aldrig kört med släp förut. ;D
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-08 19:25:43
 citera  skicka PM
Sålt till fröken Zojx!
Grattis!
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-03-08 23:16:03
 citera  skicka PM
Foto när den är på plats vore skoj sen Zojx! Jag är avis, men får inte köpa för min sambo... :(

Ska skaffa ett kabb när jag tar in på ålderdomshem i alla fall. :)
Medlem
Inlägg 861
Skrivet: 2008-03-09 08:04:42
 citera  skicka PM
Min sambo var inte heller helt lycklig över det här, haha! ;D
Foto kommer garanterat, ska bli spännande att se var den får plats bara..
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-03-09 10:36:38
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » Sålt!!
Sida: 1 Nästa