Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Calling till Wii
Någon som har det här skräckspelet till Wii och som kan tänka sig att sälja/byta det? Har letat som en tok efter det men det verkar vara väääldigt rare, precis som Shattered Memories och många andra horror-spel till Wii. Shattered Memories lyckades jag dock få tag på till slut, men nu har jag svårt att hitta Calling..

/Patrick
Medlem
Inlägg 323
Skrivet: 2014-03-30 14:25:10
 citera  skicka PM
Finns la ett par ex på ebay.uk, men ugghhf vilket dyrt spel, 500-600kr :P
Medlem
Inlägg 669
Skrivet: 2014-03-30 16:44:28
 citera  skicka PM
Grymgris skrev:
Finns la ett par ex på ebay.uk, men ugghhf vilket dyrt spel, 500-600kr :P


Jo jag vet... "/. Känns som att man ska kunna hitta det billigare än så..
Medlem
Inlägg 323
Skrivet: 2014-03-30 19:37:05
 citera  skicka PM
Jag har frågat på forum, kollat tradera (även på avslutade auktioner), blocket, prisjakt samt googlat på spelet och bläddrat igenom ALLA sidor i hopp om att hitta någon butik som har spelet..men nope.. Har dessutom ringt till säkert 15-20 olika Game och Gamestop butiker här i Sverige men ingen har det här spelet.. Så det hela slutade med att jag köpte det på ebay nu ändå. Får se det lite som en investering, och vem vet, det kanske går upp ännu mer i pris framöver. Det verkar vara ett riktigt bra horror-spel i alla fall, och med tanke på att många nya spel idag kostar runt en femhundring eller mer så var det kanske inte så farligt ändå. Blev typ 600kr inkl frakt. Silent Hill Shattered Memories är ju också ett sånt där spel som är väldigt rare, men Calling verkar vara ultra-rare. En kille jag pratade med när jag ringde sa " Ooooh, ja Calling är ett skitbra spel så jag förstår att du letar efter det. Jag har jobbat här i fem år men har bara sett att vi haft det EN gång".
Skulle man däremot hitta det här spelet hos Game/Gamestop så kan jag nästan garantera att det inte skulle kosta så mycket mer än 250kr beggat. Det var vad jag gav för Shattered Memories i alla fall, men man ska ju just hitta det också...
Haha, det blev lite mycket text här nu, det hade räckt med att skriva "Nu har jag fixat spelet, tråden kan låsas", men jag ville berätta lite om min jakt i alla fall ^_^.

/Patrick
Medlem
Inlägg 323
Skrivet: 2014-04-02 14:12:03
 citera  skicka PM
Kul att du hittade det till slut och att vi fick höra slutet på historien, hehe.

Men Shattered Memories fungerade oväntat bra på Wii så om The Calling liknar det så är det helt klart ett intressant spel!
Medlem
Inlägg 977
Skrivet: 2014-04-03 21:06:33
 citera  skicka PM
Absolut, och Calling ska använda sig av samma kontroll som Shattered Memories. Jag har kollat in alla horror-spel som finns till Wii men det är bara Calling och Silent Hill som har den här unika kontrollen. Det är så coolt att man använder Wii remoten som en telefon och att ringsignalen och all röst spelas upp från just den, precis som om du skulle sitta med en mobil och ha högtalaren på x). Väldigt coolt faktiskt. Sen att du kan interacta med typ allt och peka, klicka, öppna dörrar, dra ut lådor osv och att du faktiskt får göra detta med rörelser är häftigt med. Man kanske skulle ta och skriva en liten recension om detta känner jag ^^.
Medlem
Inlägg 323
Skrivet: 2014-04-03 22:04:41
 citera  skicka PM
Spännande, av dom Wii-spel jag spelat (som visserligen inte är jättemånga) så är Shattered Memories och Metroid Prime 3 dom enda där jag verkligen kände att kontrollen användes ordentligt så om jag någonsin känner för lite skräck till Wii så vet jag vad jag ska leta efter nu.

En recension läser jag så gärna!
Medlem
Inlägg 977
Skrivet: 2014-04-03 22:43:07
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Calling till Wii
Sida: 1 Nästa