Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Nyhetskommentarer » Batman Arkham Asylum har en "bugg"
PC-versionen av Batman: Arkham Asylum kommer ut den 15:e september. Men i vanlig ordning finns det naturligtvis crackade versioner ute på internet redan. Men de som laddar ned Rocksteady Games senaste alster kommer få en överraskning. På Eidos forum skriver Cheshirec_the_cat: "I've got a problem when it's time to use Batman's glide in the game. When I hold "," like it's said to jump from one platform to another, Batman tries to open his wings again and again instead of gliding. So he fels down in a poisoning gas. If somebody could tel me, what should I do there".

Efter att en annan användare informerat det lilla geniet att spelet inte finns ute på PC än kommer moderatorn in och skriver detta: "The problem you have encountered is a hook in the copy protection, to catch out people who try and download cracked versions of the game for free," he wrote. "It's not a bug in the game's code, it's a bug in your moral code."

Jag hoppas att ni precis som jag finner detta fantastiskt underhållande och låt oss hoppas att det blir en trend, och en tävling, om vem som kan komma på det roligaste sättet att jävlas med piraterna.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175985
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-09-11 13:06:23
 citera  skicka PM
Fan vad guld! PÅ DEM BARA!
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-09-11 13:18:28
 citera  skicka PM
Äh.

För det första kommer sådant här ut snabbt och då blir det åtgärdat. För det andra är det dåligt för framtida bruk; eftersom spelföretagen själva inte tar ansvar för att bevara sina spel till eftervärlden är knäckta exemplar fortfarande nödvändiga för att spelet ska gå att spela om tio eller tjugo år. Jag önskar att det inte vore så, men så är det. Ett ytterligare problem är att sådana här grejer riskerar att triggas även av "legitima" användare, kopieringsskyddssystem är ofta överkänsliga. Och det kan ställa till med strul när en legitim utgivare ska distribuera spelet med en ny metod (digitalt). Man ska inte göra saker som är trasiga med flit, det är bara inte rätt.

Annars är det inget nytt. Redan på Amiga-tiden var det vanligt att spelen låg på disketter som innehöll medvetna fel i filstrukturen - om man kopierade dem rättades felen till, och då gick inte spelet att köra. Jag vet att jag har läst om spel som haft medvetna "buggar" i själva spelet på det här sättet för länge, länge sedan också, men nu kan jag inte komma på något på rak arm.

Men lite Google-fu kanske... här!

Leander till Amiga, från 1991: http://eab.abime.net/archive/index.php/t-638.html
Gods, likaså till Amiga, hade dels ett lösenordssystem (mata in rätt grej från manualen, ganska vanligt förr) men också egenskapen att det blev extremt mycket svårare om man kopierade det.
Admin
Inlägg 16475
Skrivet: 2009-09-11 13:36:29
 citera  skicka PM
Ha ha, jag tycker faktiskt det är lite kaxigt i alla fall. Elakt att hänga ut folk med crackade spel på forumen :)

@elis: Det förklarar varför jag alltid tyckt Gods varit löjligt svårt!
Medlem
Inlägg 4607
Skrivet: 2009-09-11 15:11:46
 citera  skicka PM
Det var ju inte så att de hängde ut kräket, utan mer så att han trampade i klaveret för egen maskin:)
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-09-11 17:34:44
 citera  skicka PM
Jag hade tänkt skaffa det till PS3 när priset sjunkit, men nu blir jag lite sugen att ladda ner det. Inte för att spela, utan bara för att ladda ner det.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-09-11 18:39:57
 citera  skicka PM
Va, tycker du inte synd om storföretag som mjölkar trötta serielicenser bortom allt vett och sans? Känner du inget medlidande med de själlösa kontorsslavar som skapar ännu ett generiskt licensspel att kränga till intet ont anande barn? Tycker du inte att det behövs fler "action-adventure stealth video game[s]" (tack till Wikipedia för beskrivningen)?

Är du sådan där socialdemokrat eller?
Admin
Inlägg 16475
Skrivet: 2009-09-12 00:46:53
 citera  skicka PM
All ironi aside så har det här spelet faktiskt fått väldigt bra recensioner:)
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-09-12 11:15:44
 citera  skicka PM
Haha, fann även jag det här mycket roande ^_^

Sen är jag rätt sugen på spelet också, får nog bli att låna PS3 versionen av en polare som redan klarat det :D
Medlem
Inlägg 3314
Skrivet: 2009-09-12 19:22:57
 citera  skicka PM
Är det nåt Batman saknar så är det ett värdigt spel (jag är hemligt förälskad i det där första NES-spelet, ni vet med sjukt bra musik, men Batman förtjänar ännu bättre) och det här är ju sagt ska närma sig. Fast egentligen är Batman en prylbög på steroider, jag hade hellre sett ett perfekt Spiderman-spel, men med tanke på mängden Spiderman-spel som redan finns så blir det väl mest pinsamt om ytterligare ett gjordes.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-09-13 14:25:21
 | Senast redigerad 2009-09-13 14:25, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Batman är annars den enda superhjälten som jag gillar. Just för att han är en prylbög (med psykiska problem), inga övernaturliga krafter eller radioaktiva mutationer.

Jag har också sett att spelet fått bra kritik, men det lät extremt ointressant i de previews jag läste för ett tag sedan.
Admin
Inlägg 16475
Skrivet: 2009-09-13 15:33:34
 citera  skicka PM
Batman är också min favorit. Han må gå runt i trikåer, men det är det enda jag har emot honom till skillnad mot de flesta andra fjantar som DC och Marvel har i sina stall.
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-09-13 21:24:23
 citera  skicka PM
Gudlock skrev:
All ironi aside så har det här spelet faktiskt fått väldigt bra recensioner:)


Det är faktiskt VÄLDIGT bra, i alla fall på 360 som jag spelar det på!
Medlem
Inlägg 178
Skrivet: 2009-10-12 22:34:09
 citera  skicka PM
 
Forum » Nyhetskommentarer » Batman Arkham Asylum har en "bugg"
Sida: 1 Nästa