Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » S: FC Mobile II + Game Doctor SF7






Fullt komplett, precis som när den köptes ny av mig. Tillverkas inte längre. Knappt använd, plasten sitter kvar på skärmen. Alla ingående delar är mycket fina. Fungerar perfekt. Den spelar amerikanska spel, europeiska är oklart men dessa enheter innehåller inte chip för regionslåsning. Tänk på att laddaren som medföljer dessa är amerikansk. Kräver AA batterier som ej medföljer. Tillbehören kräver AAA batterier.







SÅLD
Komplett med tillbehör i mycket fint skick. Fungerar perfekt med amerikansk SNES, annan SNES är oklart. RAM-minnet är uppgraderat från 32 Mb till 96 Mb. Enheten har en massa funktioner, finns mycket info att googla. Tillbehören är papper och manualer, konsoladapter, strömsladd, drivrutinsdiskett samt parallellkabel (USB till RS232). Tänk på att laddaren som medföljer är amerikansk. Tio disketter är med på bild men jag kan skicka med betydligt fler samt även diskettlådor om köparen önskar.
700 kr.
Medlem
Inlägg 1763
Skrivet: 2016-12-15 13:44:28
 | Senast redigerad 2017-01-04 13:11, ändrad totalt 5 gång(er)
 citera  skicka PM
Himla sugen på Game Doctor SF7, får kolla lite finanser. Vad behövs drivrutinerna till?
Finns det någon möjlighet för dig att testa den på en japansk enhet? Borde förvisso inte vara några skillnader alls..
Medlem
Inlägg 325
Skrivet: 2016-12-17 21:41:36
 citera  skicka PM
Jag hade gärna testat den på en japansk maskin om jag hade haft en. Jag tror inte det ska vara några problem heller då jag tror att dessa bara har två inställningar, PAL eller NTSC och denna är ju NTSC inställd.
Det finns en funktion att skjuta roms direkt från datorn till GDn via parallellkabeln, det är kanske till det drivrutinerna behövs. Jag har använt enheten med disketter istället och verktyget uCon64. Övriga funktioner som till exempel SRAM back up samt upload, Rom back up m.m. har jag använt en del och det är rätt smidigt faktiskt.
Medlem
Inlägg 1763
Skrivet: 2016-12-18 13:13:10
 citera  skicka PM
Oki! Vad skulle frakten landa på tror du? Och vad för disketter o lådor har du? ^^
Medlem
Inlägg 325
Skrivet: 2016-12-19 00:37:45
 citera  skicka PM
Frakten med Schenker börjar väl på 99 kr så säg en hundring så kan jag stå för resten. Kanske blir totalt runt 150 kr med alla disketter eftersom det tar både plats och väger en del. Som brev med posten blir det väl 78 kr men det är kanske inte det bästa och jag tror inte att hela paketet med alla disketter klarar 2 kg gränsen om du vill ha allihop.
Jag har 120 disketter, många är nya då alla var nya när jag köpte dem men drygt hälften har spel inlagda i dagsläget. Jag har två diskettlådor från back in the day där jag förvarar disketterna, en större och en mindre. Disketterna är vanliga 3,5" 2 HD 1,44 MB svarta eller blå (Impega är de flesta). Har alltid funkat bra.
Medlem
Inlägg 1763
Skrivet: 2016-12-19 11:17:52
 citera  skicka PM
Jag borde verkligen inte, men vad fasen, vi kör! Skicka PM med detajler. :)
Medlem
Inlägg 325
Skrivet: 2016-12-20 17:21:30
 citera  skicka PM
PM skickat :)
Medlem
Inlägg 1763
Skrivet: 2016-12-20 18:38:35
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » S: FC Mobile II + Game Doctor SF7
Sida: 1 Nästa