Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Game Boy Advance SP AGS-101
Jag vill ha en GBA SP, men jag är kräsen och vill ha den ljusstarkare AGS-101-modellen.

Är det någon som har en sådan och inte tycker om den längre?
Admin
Inlägg 16491
Skrivet: 2014-07-03 03:55:49
 citera  skicka PM
Skaffade mig själv en rätt nyligen inför sommaren och landet. Mycket smidigt att ha. Men jag har den hittills enbart för GB-spel.
Hittar du ingen här och inte orkar Tradera eller har bråttom finns det faktiskt några på Game, som inte är helt sjukt dyra. 495 kostar de. De är förstås inga skönheter i skick, men det fanns ett par utan döda pixlar och repfria skärmar.
Medlem
Inlägg 1350
Skrivet: 2014-07-03 09:38:43
 citera  skicka PM
Jo, det är just till GB-spel jag vill ha den. GBA-spel kan jag ta på DS:en. Det finns en SP i hushållet men det är en AGS-001 och det skulle dessutom kännas bra att ha en egen.

Tradera är lönlöst, eBay har förstås men det är en riktig djungel. Många enheter som säljs som AGS-101 är i själva verket "renoverade" 001:or och jag blir en smula skeptisk eftersom det finns så många. Jag misstänker att de är fullproppade med tredjepartsdelar.

De som finns på Game lär väl knappast vara AGS-101. Den är relativt ovanlig i USA och ännu mer sällsynt i Europa.
Admin
Inlägg 16491
Skrivet: 2014-07-03 11:20:52
 citera  skicka PM
Jo, de är dom. Jag köpte själv en där. Givetvis den i finast skick, så du får ta den näst finaste hähä. De vet inte skillnaden på 001 och 101 på Game i Västermalm, så alla är satta till samma pris. När jag köpte min fanns det 3 st 101.

Så, så jäkla ovanliga kan de inte vara. Fanns minst en på Game i vällingby också. Men där hade de tydligen snappat upp skillnaden eller tyckte den var i bättre skick, för där kostade den mer.
Medlem
Inlägg 1350
Skrivet: 2014-07-03 11:30:52
 | Senast redigerad 2014-07-03 11:33, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Tack för tipset! Det kan nog bara vara så att AGS-101:an inte är lika framträdande i Europa, i USA användes det som ett försäljningsargument men här ändrade inte Nintendo något på boxarna så det är inte uppenbart att det finns två versioner.

Jag var där idag och plockade en skitful Tribal-variant. Repig och eländig på utsidan, men fin inuti och med en helt repfri skärm. 595 kronor var väl knappast ett fynd, men inte heller dyrare än eBay när frakt och tullrisk räknas in i totalen.

Det hade aldrig fallit mig in att leta på Game annars. Det är ju inte så att de direkt skyltar med prylarna heller, de låg ju osynliga bakom disken i något skåp.
Admin
Inlägg 16491
Skrivet: 2014-07-03 23:02:05
 citera  skicka PM
Det var så lite så!

Appropå litet, Game västermalm är ju typ 5 kvadratmeter stort. Sen finns det ett litet rum på typ en kvadrat bakom kassan. Jag har av någon anledning funderat lite över det där rummet. Det är lagret. Men måste inte en arbetsplats ha toalett och någon form av matrum åt anställda?

Haha, mysig kombo! Man får sittta på muggen och käka något man värmt i en inslängd micro, och alla spel på lagret blandas med de ljuvliga dofterna och eventuella kladdet. Mums.

Eller kommer arbetsgivaren undan med toa och lunchrum för att butiken ligger i ett köpcentrum?
Du får gå ut och köpa alla luncher och måste du på toa finns det en betaltoa i andra änden av centrumet. Fast du jobbar ju själv och kan inte lämna butiken så du får hålla dig.
Medlem
Inlägg 1350
Skrivet: 2014-07-03 23:49:12
 citera  skicka PM
Har aldrig tänkt på det men det är nog som du säger - gallerian har gemensamma personalutrymmen någonstans. Där man förmodligen kan äta medhavd mat och gå på toa gratis.

Jag har egentligen aldrig funderat på hur ensamjobbande butikspersonal löser sina toalettbestyr. Det är väl rätt många små affärer där det bara jobbar en i stöten. Får man en kateter som personalförmån?

Kommunal har uppenbarligen varit duktigare på att skapa medial uppmärksamhet runt frågan om bussförares rätt att gå på toa än vad Handels har varit för ensamarbetande butikspersonal (inte för att det senare inte har förekommit, men då har det mer varit om risken för hot och våld mot ensamarbetande).
Admin
Inlägg 16491
Skrivet: 2014-07-04 03:14:42
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Game Boy Advance SP AGS-101
Sida: 1 Nästa