Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 2 Nästa
Forum » Nyhetskommentarer » Mr T + Will Wright=<3?
Ibland händer det att en grupp människor sätter sig ned, blir berusade på ett eller annat sätt och kläcker konstiga idéer. Men vad det än var gruppen som kom på det här konceptet använde är der förmodligen starkt hallucinogeniskt. Eller vad sägs om det här: Mr T slåss mot nazister. Tillsammans med Will Wright.

Japp. Mr T och Mr Sims ska ta upp kampen mot nazisterna. "(Mr T) takes on Nazis and their gigantic machines in the varied universe of South American rain forests, lost ancient cities, industrial complexes and contemporary military installations." Tydligen utvecklas det av Zootfly och är planerat att komma till PS3, XBOX360 och PC. Något releasedatum är inte bekräftat. Rejoice.

(källa: 1UP:s blogg http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3173963 )
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-05-06 02:20:22
 citera  skicka PM
Måste separera ) från länken jao!
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 08:28:17
 citera  skicka PM
Fixat!
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-05-06 08:56:59
 citera  skicka PM
I pity the fool who came up with this idea! ;)
Inget jag lär köpa i alla fall :P
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 10:29:56
 citera  skicka PM
Ööh... hur kan du säga det NU?

Du sa ju själv i Turtles in Time-remake-tråden att man väl i alla fall kan vänta med att såga spelet tills det släpps, gäller inte samma sak här? Det finns ju inte ens någon ordentlig information om vad det är för typ av spel.

Man skulle kunna beskriva Super Mario Bros. som att det är ett spel om en tjock rörmokare som går runt och käkar hallucinogen svamp och stampar ihjäl sköldpaddor, men det är inte heller någon särskilt bra beskrivning.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 11:58:02
 citera  skicka PM
Jag säger bara att jag inte lär köpa det, jag har inte sågat det?
Du har rätt, jag vet inget alls om spelet (förutom det som herr Joel avslöjar här), men jag kan väl ändå säga att jag antagligen inte kommer köpa spelet?
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 11:59:33
 citera  skicka PM
Jag bara undrade vad du baserar det på när du inte vet något om det.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 12:01:29
 citera  skicka PM
Jag baserar det på att idén inte låter lockande för mig, vad annars? :P
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 12:02:07
 citera  skicka PM
Fast du vet ju inget om spelidén! Det är precis som att avfärda Super Mario-spelen för att det är en svettig rörmokare med mustach i huvudrollen. Det säger inget om själva spelet i sig.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 12:06:13
 citera  skicka PM
"Mr T slåss mot nazister. Tillsammans med Will Wright"

Det är en spelidé, om än extremt grundlig. Och baserat på vad jag vet om spelet så kan jag säga att jag antagligen inte kommer köpa det. Sen kan man alltid ändra sig. Men baserat på vad jag vet, så nej.. det låter inte som något som skulle roa mig. Jag har inte kollat på speciellt mycket A-Team, så kan inte direkt relatera till Mr.T. Will Wright har jag ingen aning om vem det är.

Men med tanke på att Mr.T är med, och de ska slåss mot nazister så känns idén ganska skruvad. Mest på ett dåligt sätt.

Men som sagt. När man vet mer om spelet kanske jag ändrar mig.
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 12:13:56
 citera  skicka PM
Jag tror verkligen inte "grundlig" är ordet du söker där.. Det är ju raka motsatsen. :D
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 12:19:02
 citera  skicka PM
Ah, sorry. Menar ytlig ;) Haha shit... kanske skulle ta den där duschen innan jag börjar plugga ändå, så jag vaknar till.
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 12:34:39
 citera  skicka PM
Jamen det säger ju fortfarande inget om spelet! Skulle du säga att "tjock rörmokare stampar på sköldpaddor" är en "spelidé" som beskriver Super Mario Bros.? Det är på exakt samma nivå som "Mr. T och Will Wright slåss mot nazister".

Det är bara en otroligt kortfattad beskrivning av spelets tema, det säger inget om hur spelet egentligen är. Jag kan göra samma sak för fler spel och inte bara tjata om SMB hela tiden.

Embodiment of Scarlet Devil: "Söta småtjejer bekämpar röd dimma"
God of War: "Halvnaken muskelman slåss mot grekiska monster"
Metroid: "Ensam prisjägare tampas med rymdpirater"

Inget av det säger någonting alls om hur spelen är att spela.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 12:48:59
 citera  skicka PM
Men, vad är problemet? Jag har inte på något sätt sagt att det blir ett dåligt spel. Jag har bara sagt att jag antagligen inte kommer köpa spelet, för jag kan inte påstå att "Mr.T slåss mot nazister" låter intressant för fem öre.

Visa mig en video från spelet, så kanske jag säger "Shit, det ser coolt ut"

Lika väl som någon kan säga "Mr. T vs. Nazis? Låter som ett vinnande koncept!", så kan jag säga "Mr. T vs. Nazis? Nah, det låter inte så lockande"

Hur spelet kommer bli skulle jag aldrig få för mig att yttra mig om, och det har jag inte gjort heller. Men idén låter inte lockande. Jag tvivlar på att jag kommer köpa det, för det låter inte som en titel som det kommer bli ett bra spel av. Men som sagt, visa mig en video ur spelet, eller bilder för den delen.. så lovar jag att chansen att jag ändrar mig finns.

Vad vill du få ut av diskussionen?
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 12:55:40
 citera  skicka PM
Att jag tycker att det är väldigt konstigt att döma ut något på förhand när man inte vet mer om det än den allra mest grundläggande beskrivning av vilka som utgör huvudkaraktärer och huvudmotståndare, eftersom det inte säger NÅGOT om spelet. Läste du inte mina exempel ovan? "Beskrivningen" av Metroid säger inget om att det rör sig om ett sidscrollande plattformsactionspel där det viktigaste kännetecknet är en hög grad av icke-linjärt utforskande på grund av att man efterhand får nya förmågor som gör att man kan komma åt tidigare oåtkomliga platser.

Jag hade tyckt att det hade varit lika konstigt att automatiskt vilja ha det bara baserat på den otroligt knapphändiga informationen.

Vad jag kan köpa är argumentet att det finns en verklig risk att alltihop bara kommer att hänga på att det är tokroligt att Mr T och Will Wright spöar nazister, och att utvecklarna inte kommer att lägga ner något jobb på att göra spelet i sig bra.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 13:30:23
 citera  skicka PM
Men jag har ju sagt att när jag har sett någonting från spelet, så finns absolut möjligheten att jag ändrar mig. Men baserat på vad vi vet om spelet så låter det inte så lockande.
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-06 13:36:08
 citera  skicka PM
"Ensam prisjägare tampas med rymdpirater"
Det låter ju precis så bra som det är, haha.
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2009-05-06 16:05:12
 citera  skicka PM
Tetris: Lägg block på varandra.
Bubble Bobble: Blås såpbubblor.
Katamari Damacy: Rulla en boll.
Pac Man: Ät.

Det här är roligt!
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 16:14:47
 citera  skicka PM
SotC= gråt blod.
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-05-06 18:37:45
 citera  skicka PM
SoM = Fröjakt som leder till ofullständigt magplask
Glassjude
Inlägg 6653
Skrivet: 2009-05-06 19:16:47
 citera  skicka PM
Espgaluda = Byt kön när du fått massor av guld för att få världen att gå långsammare.
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2009-05-06 19:19:47
 citera  skicka PM
Shadow of the Colossus förklaring 2: Hugg i sten.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 20:58:42
 citera  skicka PM
Ni är inne på fel spår. Nu sitter ni och pratar om spelmekanik, om än i extremt generella termer. Eller gör kortrecensioner, i Davids och Joels fall.

Om man ska beskriva enbart utifrån tema och karaktärer så blir det snarare så här:

Tetris: Olikformade block faller.
Bubble Bobble: Två pojkar förvandlade till dinosaurier försöker rädda sina flickvänner.
Pac-Man: Gul cirkel jagas av spöken.
Katamari Damacy: Prins försöker återuppbygga universum.
SotC: Ung man strävar efter att döda jättevarelser.
SoM: Ung pojke ska rädda världen från ondska.
Espgaluda: Genmodifierade syskon slåss mot ond kung.

Saken är den att nästan alla spel, åtminstone om de inte är lika abstrakta som Tetris, kan beskrivas på samma sätt. Det finns en (eller kanske en handfull) goda karaktärer som slåss mot en ond makt. Men det säger ingenting om spelets uppbyggnad, man kan inte ens avgöra vilken genre det är (JRPG:s, shmups, plattformsspel och pusselspel kan alla beskrivas på samma mönster så länge det finns bara ett litet skelett till handling).

Och så länge det är ett actionspel spelar det egentligen ingen större roll vilka de här karaktärerna är. Man kan tycka mer eller mindre bra om vissa teman, eller kanske reta sig på att någon huvudperson ser ful ut, men är spelet bra så kvittar det ganska mycket. Inte helt och hållet, men till största delen.

I ett äventyrsspel eller RPG eller något annat som bygger mycket på handlingen blir karaktärerna mycket viktigare, då kan man börja prata om att de verkligen bär spelet (eller misslyckas med det).
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 21:04:53
 citera  skicka PM
Du har naturligtvis helt rätt i detta.
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-05-06 21:06:19
 citera  skicka PM
Pac Man är ju fan ingen cirkel, han är ju en BOLL! :O

Edit: Och Prinny är också ett bra exempel. Nästan ett omedelbart must have till PSP, men på pappret låter det bara vrickat. Fast det är ju också bra.. :D

Prinny: Döda brottslingar samlar ingredienser till efterrätt iförda pingvinutklädnader.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 21:11:31
 | Senast redigerad 2009-05-06 21:12, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Pac-Man är en pizza där någon tagit en slice:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2009-05-06 21:13:15
 citera  skicka PM
Han är en.. rund citrusfrukt där någon tagit en klyfta!
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 21:14:52
 | Senast redigerad 2009-05-06 21:15, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Är det där med pizzan sant eller är det en faktoid? Jag tror att jag har hört båda saker hävdas.
Admin
Inlägg 16490
Skrivet: 2009-05-06 21:14:55
 citera  skicka PM
Han var rund på manualen till det Atari-spel jag spelade när jag var liten. Inte för att Atari uppfann Pac Man eller så, men för mig är han alltid rund oavsett vad dom säger. Som Mega Man efter Powered Up, han är fortfarande en cool robot, ingen bebis.

Edit: Hahahah, läste om Pac Man på wiki nyss, där det hävdas vara det första survival horror-spelet. :D Har aldrig tänkt på det på det viset..

Edit 2: När fan ska jag lära mig att inte särskriva Pac-Man?
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2009-05-06 21:16:22
 | Senast redigerad 2009-05-06 21:18, ändrad totalt 2 gång(er)
 citera  skicka PM
Mr. T sjönk fruktansvärt i mina ögon när jag såg honom göra reklam för "Flavorwave Oven® Turbo" på TV.
Emperor
Inlägg 646
Skrivet: 2009-05-08 01:31:43
 citera  skicka PM
 
Forum » Nyhetskommentarer » Mr T + Will Wright=<3?
Sida: 1 2 Nästa