Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Nyhetskommentarer » Nya nyheter
Sådär, då inviger vi det här då. Min tanke är att jag några gånger i veckan gör ett nyhetssvep och listar lite intressanta saker. Jag har egentligen ingen aning om vilket format som passar sig bäst men jag får väl känna mig fram antar jag. Vill ni se det här på något annat vis så är det bara att säga ifrån.

Nintendo får minskade böter
2002 blev Nintendo bötfällda av EU för att fixa priser. Då blev den utdömda summan som skulle betalas 200 miljoner dollar. Efter att Nintendo välvilligt samarbetat med inspektörer så har nu den saftiga notan sänkts till nätta 160 miljoner. De lär nog inte ha några problem med att betala den hursomhelst.
(Källa: Joystiq)

Varför köper inte Japanerna 360?
Famitsu har sammanställt en undersökning där de försöker ta reda på varför XBOX360 inte säljer i Japan. Så här ser uppdelningen ut:

? Worried about its future 35.71 percent
? Price is high 7.14 percent
? No games I want to play 3.57 percent
? Another reason 53.57 percent

Frågan är väl då vad den sista kategorin innefattar? Att man redan äger en PS3 torde väl vara en av de vanligare då.

Trailer till Brutal Legend!
Tim Schafers nya projekt Brutal Legend är bara några månader bort nu(13 oktober). Gametrailers har nu publicerat en trailer till spelet som har heavy metal och Jack Black i centrum. Och ja, det verkar hur bra som helst.

Här är trailern på Gametrailers:
http://www.gametrailers.com/player/48683.html

Här är den officiella sidan för spelet:
www.brutallegend.com

zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-05-01 23:01:29
 citera  skicka PM
Bra grejor!

Angående det där med 360 i Japan, visst är det så den har blivit lite av hardcore spelarnas val därborta? Alla shmups släpps ju exempelvis till 360 trots att den har mycket mindre marknadsandel. Kan kanske bero på Sonys avgifter också.
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2009-05-01 23:24:59
 citera  skicka PM
Det var ju en trevlig debut du gjorde, Joel :)
Undrar vilka de 7 procenten är som tycker att 360'n är för dyr. Den är ju mycket billigare än PS3.

Kanske är Nintendospelarna som gnäller.
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-05-01 23:48:03
 citera  skicka PM
Niklas, inget i undersökningen säger något om åsikter om PS3. De som tycker 360 är för dyr tycker sannolikt samma sak om PS3. :)
Medlem
Inlägg 2201
Skrivet: 2009-05-04 21:14:01
 citera  skicka PM
 
Forum » Nyhetskommentarer » Nya nyheter
Sida: 1 Nästa