Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » Regler för köp/sälj/byt
Regler för köp/sälj/byt:

*Alla transaktioner via forumet sker helt på de inblandades ansvar, inte forumets.
* Försäljning av piratkopierade och brända spel är inte tillåten.
* Som säljare är du ansvarig för att varan är korrekt beskriven och att det postas inom rimlig tid.
* Som köpare är du skyldig att sköta dina transaktioner och betalningar ordentligt.
* Prissättning är enbart en fråga mellan säljare och köpare.
* För att posta trådar måste du först ha skrivit en presentation och ha skrivit in korrekta uppgifter.
* Är du ny på forumet vill vi gärna se någon form av feedback.
* Har du det du säljer till salu på andra ställen? Skriv det i tråden för att undvika problem och missförstånd.
* En bump är tillåten per tråd.
* Efter en avslutad affär är det god sed om köpare och säljare ger varandra feedback i respektive feedbacktråd: http://www.cowabunga.se/forum/?viewforum=10

Är det något du som köpare eller säljare undrar över är du välkommen att kontakta mig (Dragonforce) med dina frågor.
Admin
Inlägg 16484
Skrivet: 2008-10-30 12:14:47
 citera  skicka PM
Skulle du kunna lägga till något liknande att folk ska låta bli att lägga sig i och kommentera priser och annat utan att ha något med det att göra? Har stört mig flera gånger(även om det inte hänt mig själv) på att personer gått in och sagt att "det där är ett galet överpris, köp inte!" eller "du skulle kunna få mycket mer för det där".
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2008-10-30 12:31:44
 citera  skicka PM
Givetvis! Det brukar jag själv anmärka på också:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-10-30 12:36:13
 citera  skicka PM
Det kanske inte behövs, men för säkerhets skulle kan det ändå vara en bra idé att göra det klart att Cowa inte har något ansvar för transaktioner som äger rum här, att alla affärer är helt på de inblandades egen risk (vilket innebär att man själv måste kolla upp feedback/referenser).
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-10-30 12:41:35
 citera  skicka PM
Det är väl tillåtet att skänka bort piratgrejer?
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-10-30 13:27:43
 citera  skicka PM
Att skänka bort piratgrejor är helt ok:)
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-10-30 13:54:08
 citera  skicka PM
Dragonforce skrev:
*Prissättning är enbart en fråga mellan säljare och köpare.


så där, nu borde jag ha lärt mig det ;)
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-01-27 00:40:48
 citera  skicka PM
Vad tror ni om att flytta punkten "* För att posta trådar måste du först ha skrivit en presentation och ha skrivit in korrekta uppgifter." högst upp, det känns som ett prio ett, så man verkligen inte missar det. Vad tycker ni?
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2009-05-31 14:17:33
 citera  skicka PM
Egentligen inte. Orkar man inte läsa igenom tio korta regler från början spelar det ingen roll om någon av dom ligger placerad annorlunda.
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2009-05-31 14:20:29
 citera  skicka PM
För att klargöra den andra punkten...är chippade konsoler (multi-region/för att spela CD-R/bådadera) tillåtna?
Medlem
Inlägg 9
Skrivet: 2015-02-23 01:24:35
 citera  skicka PM
En chippad konsol är okej. Att sälja brända spel är inte okej. Vad sen köparen väljer att spela för spel på den är upp till denne.
Glassjude
Inlägg 6652
Skrivet: 2015-02-23 15:33:43
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » Regler för köp/sälj/byt
Sida: 1 Nästa