Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 2 3 4 Nästa
Forum » Auktioner » Piratspel på tradera?
Jag håller med Stossi.
Komplett innebär att alla delar som har med spelet att göra finns. Kartong, manual och kasett.

Och jag blir inte förvånad när ni säger att Tradera inte tar bort omdömmen. Det stämmer alldeles utmärkt att de inte gör det, läs deras faq och regler ;D Om den som lämnat omdömmet har skrivit ngt olämpligt kan de typ editera det men de tar inte bort omdömmen.

En idiot som lämnat neg på mig trots att jag betalade osv (han hade tagit ut paketfrakt men skickat det som brev) vilket jag självklart påpekade. Aja, han skrev att jag inte betalade vilket var bullshit. En del av de andra omdömmena han lämnat skrev han ungf:
"Köp inte om du inte kan betala din djävla kossa!" och annat otrevligt.
Medlem
Inlägg 164
Skrivet: 2008-08-31 12:34:57
 citera  skicka PM
Här följer maildialogen mellan mig och Apsaran. Undvik det otillmötesgående helvetet för allt vad ni är värda.




Den den 30 augusti 2008 13:33 skrev Fredrick Sjöberg Barnsley <[email protected]>:
Spelet skickas på måndag.

mvh Freddan


Jag: Förresten, är det ett piratspel eller nintendo original? Finns manual och innerkartong?

/ Linnea



Den den 30 augusti 2008 15:45 skrev Fredrick Sjöberg Barnsley <[email protected]>:

Ingen innerkartong eller manual.
mvh Freddan



Jag: Är det ett piratkopierat spel? Enligt traderas regler får dessa inte säljas där..

Citerat från Tradera: "Grundregel: Det är inte tillåtet att sälja otillåtna kopior av TV-spel, musik, filmer, TV-program eller programvaror. Detta innefattar bland annat piratkopior, dubbletter, säkerhetskopior och illegala musikinspelningar (ex bootleg)."


Den den 30 augusti 2008 17:12 skrev Fredrick Sjöberg Barnsley <[email protected]>:

Jag känner till Traderas regler och följer dem.

mvh Freddan


Jag igår: Så... Är det en piratkopia? Jag vill bara känna mig säker eftersom det florerar många piratkopierade GBA-spel på tradera. För om det är en piratkopia vill jag gärna ha pengarna tillbaka. Jag kan ersätta din provisionsavgift för auktionen så du slipper gå med förlust.

/ Linnea

*inget svar*

Jag idag: Hej igen. Idag är det söndag och eftersom spelet skulle skickas imorgon vill jag bespara dig besväret att skicka det och jag ber att endast få pengarna tillbaka istället. Som sagt så ersätter jag din provisionsavgift för auktionen så du slipper gå med förlust i det hela.

/ Linnea



Den den 31 augusti 2008 18:46 skrev Fredrick Sjöberg Barnsley <[email protected]>:

Spelet är redan skickat. Lagt i brevlådan. Enjoy.

mvh Freddan


Jag: Jaha, men får jag pengarna tillbaka om jag skickar tillbaka spelet då? Eftersom du vägrar svara om det är pirat eller ej så är det ju uppenbart att det är ett.

/ Linnea


Den den 31 augusti 2008 19:27 skrev Fredrick Sjöberg Barnsley <[email protected]>:

Jag känner till Traderas regler och följer dem.

mvh Freddan




Jag: Kan jag returnera varan och få pengarna tillbaka?




Fredrick Sjöberg Barnsley
till mig 19:31

Återkom när varan är framme. Du kommer inte ha något att klaga över. Sluta spamma mig nu.

Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-08-31 19:49:33
 citera  skicka PM
Hahaahaha! Wtf!? I värsta fall så kan du hota med en polisanmälan...
Medlem
Inlägg 164
Skrivet: 2008-08-31 21:36:17
 citera  skicka PM
Ööörgh vilken *censur på massa fula ord*
Menmen, bara att vänta tills du får spelet, det lär ju garanterat vara pirat. Anmäl till Tradera och kräv dina pengar tillbaka!
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-08-31 21:41:56
 citera  skicka PM
Jag kommer garanterat att ha något att klaga över om det visar sig vara pirat. ^^ Han har redan gett hämndomdömen till en stackars ny användare på tradera som försiktigt påpekade i en negativ kommentar att det var dåligt att spelet han skickat inte var komplett trots att det stod så i beskrivningen.

apsaran: Negativt: Sabotör med noll poäng. Ger negativt utan anledning.
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-08-31 21:47:14
 citera  skicka PM
Nej jävla gubbe den där apsaran!!
Så kul hur han inte svarar på din fråga om spelet är pirat, utan fint undviker den hela tiden. Så uppenbart!
Jag mailade ju honom när jag hittade ett spel jag ville ha, (verkade ju lite skumt så jag tänkte ta det säkra före det osäkra o maila först) och frågade samma sak, är det piratspel du säljer eller original. Ganska viktigt om man frågar mej..Hur som helst inte ett svar..bara det vittnar väl om att det är just pirat. För annars vill man ju måna om sina köpare och svara på mail för att sälja mer!
Medlem
Inlägg 217
Skrivet: 2008-08-31 22:18:35
 citera  skicka PM
Kunde varit värre, hade en tok till säljare som faktiskt svarade att det var ett original. Fick sedan världens mest piratkopierade FFIV med posten, de sex sidor långa instruktionerna innehåller t.ex. en recension av (allt annat än OST) sound tracket... Aja, han erbjöd pengarna (ink frakt) tillbaka och svarade snabbt iaf, så jag släpper nog eländet om jag har slantarna inne på kontot imorgon, eller....
Medlem
Inlägg 45
Skrivet: 2008-09-02 00:04:32
 citera  skicka PM
Hur är det värre att bli erbjuden full ersättning jämfört med att få ett piratkopierat spel, bli dåligt bemött och sen sitta i terrorbalans med omdömena (går ju inte lägga neg på honom, det blir garanterat ett neg tillbaka, där han skriver att det är Linneas fel). Jag är inte avundsjuk ett dugg på hennes situation, det är en sak som är säker.. Tur det inte rörde sig om mer än 85 spänn dock. :)
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2008-09-02 12:07:17
 citera  skicka PM
Ah, menade inte att situationen var värre, snarare att det förekommer direkta lögnare, vilket är värre än pirattölpar som inte svarar på mail.
Medlem
Inlägg 45
Skrivet: 2008-09-02 22:22:17
 citera  skicka PM
Mm, jo sant.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2008-09-02 22:24:45
 citera  skicka PM
Vänta i 59 och en halv dag med att lämna negativt. Efter 60 dagar får man inte lämna omdöme längre, och förhoppningsvis hiner han inte se det på den halva dagen som han isf har på sej att lägga hämndomdöme. Så har jag gjort med köpare som inte betalat, och det har fungerat perfekt. :)
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-09-02 23:16:42
 citera  skicka PM
Om du gör som Zojx säger kan du vänta ytterligare 11 timmar och 50 minuter för att vara på den riktigt säkra sidan. :)
Min erfarenhet säger att Traderas klocka går såpass exakt att omdömesmöjligheten inte försvinner förrän efter exakt 60 dagar.
Medlem
Inlägg 147
Skrivet: 2008-09-03 00:21:59
 citera  skicka PM
Lätt att jag ska göra så. :D
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-09-03 00:23:08
 citera  skicka PM
Jaha. "Två dagars leveranstid" var det enligt apsaran. Och eftersom han postade i söndags tycker man det borde kommit. Men icke. Mailade och undrade.

"Fredrick Sjöberg Barnsley
till mig


Konstigt. Spelet ska ha kommit fram för längesen.

mvh Freddan"
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-09-05 20:50:38
 | Senast redigerad 2008-09-05 20:50, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Jag hade sett fram emot att få skruva isär och syna det i sömmarna á la Mikoto men nu fick vi inte det nöjet heller. Jag sätter en femma på att han helt sonika sket i att skicka, nån som sätter emot?
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2008-09-05 20:55:37
 citera  skicka PM
Gäh, vilken mess. Det jobbiga är ju att man vet att Tradera inte är någon hjälp heller :/Tur att det inte var några större summor iaf, men ändå surt. Men nu bjuder du aldrig mer på billiga spel med stockfoto!
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-09-05 23:33:07
 citera  skicka PM
Jag skrev till apsaran att det gått två veckor utan leverans och att jag börjar ångra att jag inte tog nån paysongaranti eller liknande.

Han svarar "Först klagar du på spelet innan du fått det sen klagar du att det inte kommit. De andra köparna har redan fått sina spel. Men jag får väl lita på dig att det inte kommit. JAg vill inte få negativt omdöme. Om spelet inte kommit fram på onsdag så får du pengarna tillbaka."

Jag KLAGADE på spelet för att han vägrar säga om det är pirat? Avisst. Vilken mf verkligen. Det skulle inte förvåna mig om han skitit i att skicka spelet och skickar det nu på måndag så jag får det på onsdag. Hursomhelst, han lovade ju trots allt pengarna tillbaka och jag ska lätt utnyttja det.
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-09-12 20:44:49
 citera  skicka PM
Sicken heltidsidiot.
för fet för ett fuck
Inlägg 14628
Skrivet: 2008-09-12 21:00:51
 citera  skicka PM
Även OM spelet skulle dyka upp så ta pengarna tillbaka ändå. Det ska han bara ha. (du behåller spelet såklart)
Medlem
Inlägg 2543
Skrivet: 2008-09-12 23:24:50
 citera  skicka PM
Och även om han lämnar tillbaka pengarna så ska han ha ett negativt, det förtjänar man om man säljer pirat!
Medlem
Inlägg 464
Skrivet: 2008-09-12 23:49:36
 citera  skicka PM
Lätt. Han var ju så orolig om att få ett negativt, den snikna stackarn. Så, när det gått nästan 60 dagar ska jag smyga mig fram ur mörkret och slå till. *dramatic look*

Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2008-09-12 23:58:15
 | Senast redigerad 2008-09-13 00:01, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Mwuahaha, underbart att höra.
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-09-12 23:59:14
 citera  skicka PM
Sådana kräk som säljer pirat verkligen, ogillar starkt sådant.
Jag antar att det inte är lagligt på blocket heller? Där finns det ju betydligt mer än på tradera...
http://www.blocket.se/vi/17712290.htm?ca=17_s
Ett typiskt exempel. Står att det är original men man kan se på boxarna, i alla fall vissa, att det är pirat. Super Mario Advance 4 t.ex.
Medlem
Inlägg 618
Skrivet: 2008-09-13 16:17:12
 citera  skicka PM
Kan inte någon kunnig sätta ihop en guide för hur man lättast kan se att det är pirat, vilka grejer som oftast är pirat osv. Personligen har jag noll koll.
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2008-09-13 16:50:57
 citera  skicka PM
Jag ser det på kartongerna då de helt enkelt inte ser ut som originalet =P. Annars är jag inte så värst bra på det.

Men bra idé annars! Finns allt en del experter på sådant skulle jag tro.
Medlem
Inlägg 618
Skrivet: 2008-09-13 17:07:35
 citera  skicka PM
Tompa skrev:
Sådana kräk som säljer pirat verkligen, ogillar starkt sådant.
Jag antar att det inte är lagligt på blocket heller? Där finns det ju betydligt mer än på tradera...
http://www.blocket.se/vi/17712290.htm?ca=17_s
Ett typiskt exempel. Står att det är original men man kan se på boxarna, i alla fall vissa, att det är pirat. Super Mario Advance 4 t.ex.




Mario Advance 4 är garranterat pirat, det vågar jag t.o.m sätta pengar på. Länken visar hur
ett äkta Mario Advance 4 ska likna. Mario Kart är också Fejk, känns iaf så då den inte har
Nintendo's seal of approval. Misstänker att alla Pokemon spelen är fejk, Har haft Fire red och
minns inte att lådan någonsin var glittrig som f*n som på bilden.
Avaktiverad
Inlägg 2067
Skrivet: 2008-09-13 17:38:35
 citera  skicka PM
Nej, det ska inte glittra något på Pokémonfodralen. Finns många exempel på piratpokémonspel som ska glittra så att man får ont i ögonen, fult värre.
Medlem
Inlägg 618
Skrivet: 2008-09-13 18:21:17
 citera  skicka PM
Jag tycker det finns för få glittrande saker som är till för någon över 5 år. Jag gillar glitter, men inte sånt som lämnar glittersmulor överallt.
Sämst
Inlägg 10931
Skrivet: 2008-09-13 18:33:33
 citera  skicka PM
Tompa skrev:
Sådana kräk som säljer pirat verkligen, ogillar starkt sådant.
Jag antar att det inte är lagligt på blocket heller?


Jag tror framför allt inte att det är lagligt I SVERIGE...
Medlem
Inlägg 2201
Skrivet: 2008-09-16 08:43:49
 citera  skicka PM
Gudlock skrev:
Kan inte någon kunnig sätta ihop en guide för hur man lättast kan se att det är pirat, vilka grejer som oftast är pirat osv. Personligen har jag noll koll.


Mja det vore en idé, verkar vara många som inte har så bra koll på det. Personligen tycker jag att det är väldigt lätt att se, iaf på GBA-spel. De har glansiga kartonger i dålig kvalitet och oftast dåligt tryck, inga eller mycket tunna manualer med massor av stavfel, samt inget serienummer tryckt på kassetten, som ofta även har ett hoptryckt/utdraget tryck på etiketten. Sen är det alltid en mycket dum idé att köpa från säljare som bara har stockphoto, samt om priset verkar suspekt lågt.
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2008-09-16 10:06:39
 citera  skicka PM
 
Forum » Auktioner » Piratspel på tradera?
Sida: 1 2 3 4 Nästa