Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Amiga CD32 spel / kontroll / stömkabel
Hej!

Som varje söndag var jag på en loppmarknad. På den jag promenerar till brukar det i bästa fall finnas någon sliten enhet, PSX eller PS2, men idag fick jag syn på något som jag aldrig sett på riktigt tidigare! En Amiga CD32.

Visste då inget alls om denna pjäs men kände visst ha begär och eftersom säljaren också hade en universal komponentkabel som jag behövde, och gick med på en i mitt tycke rätt blygsam summa så slog jag till.

Men är dessa kul? Har kollat lite på Youtube och det ser så ut. Är det hopplöst att hitta spel? Var ju ingen uppsjö ens på Ebay UK...

Jag skulle behöva en strömkabel och en (fräschare) kontroll samt något/några spel. Någon som har något till övers? :)

Medlem
Inlägg 632
Skrivet: 2017-06-18 17:19:04
 | Senast redigerad 2017-06-18 17:23, ändrad totalt 6 gång(er)
 citera  skicka PM
Det är kanske inte konsolen med flest topp-spel, men när jag hade en CD32 hade jag roligt med spel som Benefactor, Alien Breed och D/Generation.

Handkontrollen är bedrövlig dock.
Medlem
Inlägg 1350
Skrivet: 2017-06-19 12:46:04
 citera  skicka PM
Rekommenderar handkontrollen Competition Pro, jag köpte min från Ebay UK.
Medlem
Inlägg 4613
Skrivet: 2017-06-19 14:49:37
 citera  skicka PM
I loppislådan låg faktiskt en sådan Competition Pro kontroll, men den var kopplad till en MD och jag visste inget om den. Får hoppas den finns på samma ställe idag!

Det verkar allt finnas ett par få spel som är värda att spela men det känns lite bökigt att ordna kablar till den. Så vi får se vad som sker.

Tack för svar i alla fall :)
Medlem
Inlägg 632
Skrivet: 2017-06-25 11:27:45
 citera  skicka PM
Det är tyvärr ont om godbitar till cd32an. Jag vill verkligen tycka om konsolen, men spelutbudet gör det svårt. Pinball fantasies och Pinball illusions är dock klart värda att ha även om de knappast är exklusiva.
Glassjude
Inlägg 6652
Skrivet: 2017-06-25 18:58:35
 citera  skicka PM
 
Forum » Köp / Sälj / Byt » K: Amiga CD32 spel / kontroll / stömkabel
Sida: 1 Nästa