Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 2 Nästa
Forum » Nyhetskommentarer » Nintendo DSi
saiyoucho:
Fast du glömmer att en DS Lite (som jag använder) Har väldigt mycket bättre bild än en GBA/GBA SP/Gameboy Micro (samma prestanda på GBM som på DS Lite vad jag vet, men skärmen är mycket mindre..)

Ang. att spela GB- och GBC-spel på DSen så visst.. man kanske kan. Men då måste man in och gräva sönder konstruktionen i konsolen, och det känns inte riktigt rätt om du frågar mig. Så att säga att man kan spela GB- och GBC-spel på en DS är enligt mig ett vääääldigt löst argument.

EDIT:
Alltså du förespråkar piratkopiering och modifikation av konsolernas konstruktion.. och det är inte min melodi.. och framförallt inte medelsvenssons melodi (iaf inte att göra sönder konsolerna)
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-03-17 19:43:59
 citera  skicka PM
saiyoucho skrev:
Man kan visst spela GB och GBC spel på en DS. Det finns otaliga guider där dom visar att det funkar om man kapar bort dom små "pinnarna" i GBA porten som är ivägen för att trycka in GB och GBC spelen. Det var många många år sedan dom kom på det. =P

Visa gärna nån guide eller länk till nått, lät intressant, det har jag inte hört innan.



Om du luras ska du få smisk! :arg:
Medlem
Inlägg 861
Skrivet: 2009-03-17 19:51:52
 citera  skicka PM
Det här med nedladdningsbara spel är väl kul.
Men jag misstänker att material nedladdat från DSi Shop är låst till maskinen det laddats ned ifrån, precis som på Wii'n.

Jäkligt trist att förlora hela sin "samling" den dagen konsolen pajar och tjänsten har lagts ned.
Då hjälper inga SD-kort i världen.
Medlem
Inlägg 923
Skrivet: 2009-03-17 20:11:56
 | Senast redigerad 2009-03-17 20:12, ändrad totalt 2 gång(er)
 citera  skicka PM
Kreese skrev:
saiyoucho skrev:
Man kan visst spela GB och GBC spel på en DS. Det finns otaliga guider där dom visar att det funkar om man kapar bort dom små "pinnarna" i GBA porten som är ivägen för att trycka in GB och GBC spelen. Det var många många år sedan dom kom på det. =P

Visa gärna nån guide eller länk till nått, lät intressant, det har jag inte hört innan.


Om du luras ska du få smisk! :arg:


Notera att jag sa DS, inte DS Lite. Jag har sett att det går på iaf den gamla, sen om Nintendo "fixade" det på Lite versionen har jag inte hört nått om.

Zejiro skrev:
saiyoucho:
Fast du glömmer att en DS Lite (som jag använder) Har väldigt mycket bättre bild än en GBA/GBA SP/Gameboy Micro (samma prestanda på GBM som på DS Lite vad jag vet, men skärmen är mycket mindre..)

Ang. att spela GB- och GBC-spel på DSen så visst.. man kanske kan. Men då måste man in och gräva sönder konstruktionen i konsolen, och det känns inte riktigt rätt om du frågar mig. Så att säga att man kan spela GB- och GBC-spel på en DS är enligt mig ett vääääldigt löst argument.

EDIT:
Alltså du förespråkar piratkopiering och modifikation av konsolernas konstruktion.. och det är inte min melodi.. och framförallt inte medelsvenssons melodi (iaf inte att göra sönder konsolerna)


Nu skulle jag väldigt gärna vilja veta hur jag förespråkar piratkopiering när jag inte nämnt ett ord om sånt. Visst, vill du spela GBA spel på din DS så gör det. Men varför ska alla klaga så helvetiskt mycket på att dom släpper en uppgraderad DS med möjligheter för nya spel när dom ändå inte verkar ha den minsta plan på att skaffa den eller bry sig om det?
Medlem
Inlägg 311
Skrivet: 2009-03-17 23:20:44
 citera  skicka PM
saiyoucho skrev:
Nu skulle jag väldigt gärna vilja veta hur jag förespråkar piratkopiering när jag inte nämnt ett ord om sånt. Visst, vill du spela GBA spel på din DS så gör det

Du säger att du ska ha GBA-spel på SD-kort för att det är bökigt att släpa med massa kassetter? Är inte det piratkopiering så vet jag inte vad som är det :)

saiyoucho skrev:
Men varför ska alla klaga så helvetiskt mycket på att dom släpper en uppgraderad DS med möjligheter för nya spel när dom ändå inte verkar ha den minsta plan på att skaffa den eller bry sig om det?

Därför att vi inte ser det som en uppgradering när de tar bort en, för oss, viktig funktion? Som jag sade tidigare är Nintendo DSi bara en ondskefull jävla plan Nintendo har fått för sig för att man ska slänga ut massa pengar. Det har väl varit fan så mycket bättre att tänka lite mer långsiktigt och släppa en helt ny konsol istället för att göra "uppgradering" efter "uppgradering" av samma konsol hela jävla tiden.

De gjorde exakt samma sak med GBA, som med DS. Först släpptes första GBA. Skitdålig skärm. Sen släppte de GBA SP, som hade belysning och mycket bättre knappar, och de behöll fortfarande möjligheten att spela GBC och GB-spel. Fint så långt. Sen släppte de Gameboy Micro. En superdesignad pryl som är dötrist egentligen (förutom att de är sååå söta ^_^ - vilket inte tar bort faktumet att det bara var en ondskefull plan från Nintendos sida för att bättra på sin ekonomi) eftersom de tagit bort både GB/GBC-stödet, och möjligheten till att spela multiplayer. Bra jobbat Nintendo!
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-03-17 23:31:55
 citera  skicka PM
Zejiro skrev:
saiyoucho skrev:
Nu skulle jag väldigt gärna vilja veta hur jag förespråkar piratkopiering när jag inte nämnt ett ord om sånt. Visst, vill du spela GBA spel på din DS så gör det

Du säger att du ska ha GBA-spel på SD-kort för att det är bökigt att släpa med massa kassetter? Är inte det piratkopiering så vet jag inte vad som är det :)

saiyoucho skrev:
Men varför ska alla klaga så helvetiskt mycket på att dom släpper en uppgraderad DS med möjligheter för nya spel när dom ändå inte verkar ha den minsta plan på att skaffa den eller bry sig om det?

Därför att vi inte ser det som en uppgradering när de tar bort en, för oss, viktig funktion? Som jag sade tidigare är Nintendo DSi bara en ondskefull jävla plan Nintendo har fått för sig för att man ska slänga ut massa pengar. Det har väl varit fan så mycket bättre att tänka lite mer långsiktigt och släppa en helt ny konsol istället för att göra "uppgradering" efter "uppgradering" av samma konsol hela jävla tiden.

De gjorde exakt samma sak med GBA, som med DS. Först släpptes första GBA. Skitdålig skärm. Sen släppte de GBA SP, som hade belysning och mycket bättre knappar, och de behöll fortfarande möjligheten att spela GBC och GB-spel. Fint så långt. Sen släppte de Gameboy Micro. En superdesignad pryl som är dötrist egentligen (förutom att de är sååå söta ^_^ - vilket inte tar bort faktumet att det bara var en ondskefull plan från Nintendos sida för att bättra på sin ekonomi) eftersom de tagit bort både GB/GBC-stödet, och möjligheten till att spela multiplayer. Bra jobbat Nintendo!


När jag nämnde det med SD kort menade jag att köra spel från deras DSi store. Dom lär släppa en bunt gamla spel o annat kul där senare. Jag menade inte något flash-kort.

Tycker också att det enda man borde klaga på är att DSi spel kommer vara regionskodade, vilket medför att man behöver typ 3 konsoller för att köra alla kul spel. Det är regionskodningar som borde förbjudas, för dom är det mest ondskefulla sättet att tjäna pengar på folk.

Konsoltillverkarna är ju helvetiskt dryga med regioner när man ska behöva x antal konsoller för att kunna köra spelen, och sen gör dom allt i sin makt för att förhindra att någon tar fram ett chip eller en mod som gör att vi slipper köpa 3-4 konsoller bara för att kunna köra våra importspel. Riktigt jävla lågt måste man säga.
Medlem
Inlägg 311
Skrivet: 2009-03-17 23:37:57
 citera  skicka PM
Ah, okej. Då är jag med.

Varför skulle det vara det enda att klaga på? Jag vill inte lägga ut 2000 fucking jävla kronor på en konsol som bär i princip samma namn och har nästan samma prestanda som en tidigare version av den, bara för att den har en kamera och DRM-spel, samtidigt som jag inte kan spela mina GBA-spel på den, vilket jag kunde på den tidigare versionen. Jag tycker det är helt absurt.

Däremot om Nintendo hade lanserat en ny bärbar konsol, som hade mycket bättre prestanda, och helt nya funktioner (touch screen börjar bli liiiite uttjatat) och kvaliteter, det hade varit en sak. Hade de velat skippa GBA-sloten i det hade det varit en helt annan sak. Men DSi är en uppgradering (för att tala ditt språk) till DS Lite... en uppgradering som enligt MIG tar ett jävligt stort kliv bakåt.
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-03-17 23:43:50
 citera  skicka PM
Det ryktas nu om även att GBA spel ska gå att ladda hem via DSi Store.
Medlem
Inlägg 788
Skrivet: 2009-03-24 07:50:11
 citera  skicka PM
Pasta skrev:
Det här med nedladdningsbara spel är väl kul.
Men jag misstänker att material nedladdat från DSi Shop är låst till maskinen det laddats ned ifrån, precis som på Wii'n.

Jäkligt trist att förlora hela sin "samling" den dagen konsolen pajar och tjänsten har lagts ned.
Då hjälper inga SD-kort i världen.


Fast ingenting varar förevigt, det gäller även fysiska förpackningar och kassetter.
Medlem
Inlägg 788
Skrivet: 2009-03-24 15:24:48
 citera  skicka PM
famicomdisk skrev:
Det ryktas nu om även att GBA spel ska gå att ladda hem via DSi Store.

Vad snällt av Nintendo..........................
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-04-02 09:04:44
 citera  skicka PM
 
Forum » Nyhetskommentarer » Nintendo DSi
Sida: 1 2 Nästa